چگونه یک پیشنهاد شغلی جعلی در کانادا را بشناسیم؟

چگونه یک پیشنهاد شغلی جعلی در کانادا را بشناسیم؟

چگونه یک پیشنهاد شغلی جعلی در کانادا را بشناسیم؟

چند نکته برای جلوگیری از کلاهبرداری و یافتن شغل واقعی در کانادا

کلاهبرداران می دانند که جویندگان کار در موقعیتی آسیب پذیر هستند و مایلند اطلاعات شخصی یا حتی پول خود را برای تضمین شغل در  کانادا ارائه دهند.

اگر گرفتار کلاهبرداری شده اید، تنها نیستید.

کلاهبرداری های آنلاین، از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا در حال افزایش بوده است. آمار مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا (CAFC) نشان می‌دهد که در سال 2021 بیش از 68000 مورد تقلب گزارش شده است. مجموع این ضرر و زیان ها به 231 میلیون دلار رسید که این عدد، بیش از دو برابر زیان سال 2020 است.

دانش و علم مفید در این زمینه، بهترین دفاع شما در برابر این نوع کلاهبرداریها است. در این مقاله، ما لیستی از چند نکته برای جلوگیری از پیشنهادهای شغلی جعلی و چند نکته دیگر را برای کمک به شما در یافتن معامله واقعی گردآوری کرده ایم.

کلاهبرداری های آنلاین

چگونه از کلاهبرداری پیشنهاد شغلی جلوگیری کنیم؟

یک قانون کلی این است که اگر فکر می کنید یک پیشنهاد شغلی، بیش از حد واقعیت، خوب است، احتمالاً حق با شماست و آن پیشنهاد حتما یک ایرادی دارد!

در اینجا به برخی از سرنخ‌هایی اشاره می کنیم که ممکن است نشان دهد شما یک پیشنهاد شغلی جعلی دارید:

  • اگر برای آن شغل درخواست نداده اید، احتمالاً آن پیشنهاد هم واقعی نیست!

پیشنهادهای شغلی جعلی معمولاً ناخواسته هستند. آنها از شرکت هایی می آیند که برای آنها درخواست نفرستاده اید و عموما در مورد مشاغلی هست که حتی شما برای آن شغل، تقاضا ندادید.

  • آنها ممکن است حقوق بالایی پیشنهاد دهند و شرایط مبهمی داشته باشند که به نظر می رسد هر کسی می تواند (بالای 18 سال، بدون نیاز به تجربه و غیره)، کاندیدای خوبی برای آن شغل باشد. آنها به گونه ای طراحی شده اند که احساسات شما را تحت تأثیر قرار دهند، تا فکر کنید جستجوی کار به پایان رسیده است و منبعی با امنیت مالی پیدا کرده اید.
  • آدرس ایمیل فرستنده ممکن است مشکوک باشد - یا حتی ممکن است مشکوک نباشد. صاحبان مشاغل قانونی، از خدمات ایمیل رایگان مانند Gmail استفاده می کنند، اما احتمال این مورد هم وجود دارد که شرکت ها، نام دامنه خود را در آدرس ایمیل خود داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که کلاهبرداران می‌توانند ایمیل‌های شرکت‌های موجود را ربوده و به عنوان استخدام‌کننده ظاهر شوند. اگر مشکوک هستید که یک پیشنهاد شغلی جعلی از یک شرکت واقعی دریافت کرده اید - به ایمیل پاسخ ندهید - اما با شخص دیگری در آن شرکت تماس بگیرید تا ببینید آیا واقعاً برای شما ایمیل از طرف آنشرکت ارسال شده یا خیر.

  • استخدام کننده جعلی ممکن است از شما بخواهد که برای دریافت پیشنهاد شغلی، پول بپردازید. شما نباید برای یک پیشنهاد شغلی قانونی پول بپردازید، یا هیچ گونه فعالیت معاملاتی انجام دهید.
  • آنها ممکن است اطلاعات شخصی شما را مانند آدرس منزل و شماره بیمه اجتماعی (SIN) را بخواهند. شما هرگز نباید این قبیل اطلاعات خود را اعلام کنید، مگر اینکه از نظر قانونی لازم باشد. کارفرمایان تنها پس از استخدام شما به شماره بیمه اجتماعی شما نیاز دارند.

در نهایت، قبل از اینکه با هر چیزی موافقت کنید، یک جستجوی ساده انجام دهید. روی هیچ لینکی کلیک نکنید، به هیچ پیامی پاسخ ندهید، یا چیزی را دانلود نکنید. البته تا زمانی که مجاب نشدید و با یک استخدام کننده قانونی صحبت نکردید. در موتورهای جستجوگر، یک بررسی سریع در مورد فرستنده و شرکتشان، انجام دهید. حتی امتحان کنید و ببینید آیا تایپ نام شرکت همراه با «کلاهبرداری» نتیجه‌ای دارد یا خیر.

اگر شک دارید که یک پیشنهاد شغلی جعلی دریافت کرده اید، می توانید آن را به CAFC و BBB گزارش دهید.

 

یافتن پیشنهادهای شغلی واقعی: شبکه های ارتباطی و ارسال درخواست برای آن شغل

زمانی که یک پیشنهاد شغلی واقعی دریافت می کنید، حتما از طرف شرکتی خواهد بود که شما می شناسید. یا درخواست دادید یا از طریق شبکه های ارتباطی به آنها معرفی شده اید.

لینکدین، تخمین می‌زند که حدود 85 درصد مشاغل از طریق شبکه های ارتباطی پیدا می‌شوند. بنابراین اگر افرادی را در کانادا می‌شناسید، از آنها راهنمایی بخواهید.

اگر در کانادا هستید، می توانید از خدمات استخدامی ارائه شده توسط شهرداری یا استان خود استفاده کنید. همچنین اگر دانشجوی بین المللی هستید، دانشگاه شما منابعی برای کمک به شما در یافتن شغل مناسب، ارائه خواهد داد.

همینطور اگر زمانی مایل بودید که به صورت آنلاین درخواست کار دهید، سعی کنید آنرا، خود مستقیماً به وب سایت شرکت ارسال کنید.

همچنین می توانید منابعی را بیابید که به طور خاص برای کمک به تازه واردان برای یافتن شغل هستند. در نظر داشته باشید کشور کانادا دارای یک وب سایت بانک کار است که در آن کارفرمایان کانادایی می توانند استعدادهای محلی و بین المللی را جستجو کنند.

 

هنگام درخواست کار، مطمئن شوید که یک معرفی نامه و یک رزومه به سبک کانادایی دارید، که معمولاً شامل اطلاعات شخصی کمتری نسبت به آنچه در کشورهای دیگر مورد نیاز است، میباشد. درخواست خود را متناسب با شغلی که برای آن درخواست می کنید تنظیم کنید. شرح شغل را به طور کامل بخوانید. به مدیر استخدام توضیح دهید که چرا برای آن شغل مناسب هستید و چگونه می توانید برای سود شرکت موثر باشید. بهتر است پیشینه شرکت را بررسی کنید تا ببینید آیا محل خوبی برای کار است یا خیر.

 

در نهایت، فقط درخواست دهید.

کارفرمایان به دلایلی فراتر از آنچه در صفحه نوشته شده است، استخدام می کنند. حتی اگر فکر نمی کنید واجد شرایط برای شغلی هستید، باز به هر حال درخواست دهید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

چگونه یک پیشنهاد شغلی جعلی در کانادا را بشناسیم؟ چگونه یک پیشنهاد شغلی جعلی در کانادا را بشناسیم؟
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

زهره یعقوبی

زهره یعقوبی

کارشناس مترجمی زبان انگلیسی- دارنده مدرک آیلتس علاقمند به ترجمه متون و روابط بین الملل

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان